Zhruba po jednom roce od spuštění elektronického obchodu Snapbacks.cz jsme na základě pečlivé analýzy a pozorování chování návštěvníků upravili design a funkce e-shopu tak, aby se našim zákazníkům nakupovalo co nejpříjemněji.


Možná si vzpomínáte na původní verzi našeho obchodu, která však kvůli rychle rostoucímu sortimentu nevydržela moc dlouho. Následovalo nasazení našeho plnohodnotného elektronického obchodu, na němž jsme pak sledovali, jaké fuknce lidem chybí a jaké naopak téměř nevyužívají.

Z toho vyplynulo zavedení několika důležitých změn a vylepšení a nakonec také zmněna rozvržení webu.

Nasazení nových technologií

Už při nasazování plnohodnotného e-shopu jsme se snažili udržet maximální jednoduchost a rychlost procházení zboží.

Přišla tak ke slovu javascriptová vylepšení, mezi kterými je např. plugin jquery address, jenž umožňuje měnit adresu bez nutnosti opětovného načtení stránky. Ve spojení s ajaxovým načítáním detailu zboží je tak procházení zboží krásně rychlé a snadné.

Další příjemnou funkcní je automatické donačítání dalšího zboží v kategorii při scrollování. Zbavili jsme se tak nutnosti klikat na nějaké stránkování.

Změna layoutu

S narůstajícím sortimentem a množstvím značek čepic a oblečení jsme se rozhodli trochu přehodnotit rozvržení obsahové části a fixni horizontální filtr jsme přesunuli doleva. Vzniklo tak více prostoru pro zobrazení zboží, což je přecejen hlavní priorita.

Vertikální filtrování na levé straně je přehledné a zabírá minimum celkového prostoru. Umožnilo nám to filtry logičtěji rozdělit a přidat dělení podle kategorií, které našim zákazníkům chybělo. Každá kategorie má svůj popis, což pro pomůže základnímu seznámení se sortimentem.

Na detailu zboží se nyní díky možnosti scrollování vejdou i delší popisky a přibylo také zobrazování skladových zásob a přehledný výběr velikostí.

Změny v nákupním procesu

Beze změny nezůstal ani košík a nákupní proces. Do košíku jsme doprogramovali možnost vybrat si z dárků odstupňovaných podle výše celkové ceny objednávky.

Dále bylo třeba vyřešit zasílání do zemí mimo ČR, což si vyžádalo detekci polohy podle IP adresy a automatické předvybrání příslušného státu a následně i sazeb poštovného.

Každá změna či redesign je pro návštěvníka nepříjemnou záležitostí, protože si musí zvykat na něco nového. Nicméně byli jsme si vědomi, že je to pro další rozvoj potřeba a snažili jsme se co nejvíce částí zachovat víceméně beze změny, aby se starší návštěvníci neztráceli.

Ohlasy byly vesměs pozitivní, přestože nám ještě zbývá několik věcí doladit. Je to pro nás důležitá zpětná vazba, která nám dala najevo, že jsme se vydali správným směrem.