Naše eshopová platforma, kterou již nějaký ten pátek vyvíjíme, prošla v nedávné době další větší změnou. Stalo se tak na popud obchodu s potřebami pro svobodné cestování Hanibal, který si otevřel druhou pobočku.


Původ výzvy

Odhodlání otevřít si pobočku na Senovážném náměstí je chvályhodné a pro zákazníky zajisté vstřícné, ale když máte eshop, který s existencí více poboček (lépe řešeno s existencí více skladů) nepočítá, je načase, aby vývojový šéf v Továrně zpozorněl, svolal si k sobě na kobereček své programátorské ovečky a oznámil jim, že před sebou mají další výzvu.

„Jé, výzva, ty my máme rádi!“ zaradovali se (možná) naši programátoři a začali jsme se společně problematikou úprav eshopu zabývat. Co to vlastně bude znamenat upravit eshop, aby podporoval více skladů? Někdo mluvil o noční můře dalších dnů, ale naštěstí přeci jenom při vývoji eshopu postupujeme celkem systematicky, takže i takováto zásadní úprava do jádra eshopu ve výsledku neznamenala žádné nadmíru komplikované řešení problému.

Jak na to?

Nejdříve ale bylo samozřejmě nezbytné pořádně se zamyslet. Projektový manažera v diskusním ringu zapotil „Hanibaláky“, aby z nich dostal všechno potřebné, co by chtěli, aby eshop prováděl (jde hlavně o komunikaci s jejich privátním účetním systémem, odkud si bereme informace o nabízených výrobcíchch a jejich dostupných kusech na jednotlivých prodejnách). Analytik se pak nad vším zamyslel a nadefinoval, co všechno bude potřeba. Po zamyšlení se „kolektivu znalých“ nad touto analýzou a pochvale jejího autora, se už mohlo začít programovat.

Realizace

A tak se programovalo, protože to my umíme! Před námi v kalendáři svítil termín otevření nové prodejny, a byl v něm zvýrazněn více než Vánoce.

Jednoho dne se pak na adrese www.hanibal.cz objevil eshop, který zohledňuje zásoby ve více možných skladech. Eshop ví, kolik kusů má od kterého zboží ve kterém skladu, umí správně nastavovat dostupnost celé objednávky podle vybrané dopravy (prodejny) a naklikaného výběru, a umí si tyto údaje synchronizovat s hanibalím účetním systémem (tato část je specifická pro Hanibal a na jiných nasazeních eshopu by fungovala jinak). Samozřejmostí je, že skladů může být více. Nejsme omezeni jen číslem dva. A kdyby se náhodou stalo, že by Hanibalu některou z prodejen rozšlapalo stádo zdivočelých slonů, i nadále bude eshop fungovat. V reálu to znamená, že nemusíte mít více jak jeden sklad/pobočku, aby eshop fungoval. Původní chování tak bylo rozšířeno, nikoli zrušeno. A tak to má být!

A výsledek?

A než za tímto povídáním uděláme poslední tečku, ukažme si na příkladu, co všechno se změnilo. Názorně tak budou ukázány změny, které by byly dle výraziva některých mladých lidí označeny za brutální, masakrózní a bombózní. Za příklad poslouží výborná bunda Berghaus Velum Women, která je na Hanibalu dostupná zde:

Změna 1: Detail výrobku

V detailu výrobku přibyl odkaz s textem „Kde?“. Po kliknutí na něj se nám zobrazí informační tabulka, jaký je stav zboží na které prodejně.

Změna 2: Košík

V košíku podobné informace vidíme také. Když je některé zboží na jedné prodejně skladem a na druhé dostupné např. až za několik dnů, lze si tak snadno ovlivnit to, za jak dlouho si zákazník bude moci kupované zboží potěžkat ve vlastních rukou, pokud s objednávkou pospíchá.

Změna 3: ?

Když nebudeme počítat drobnosti, tak další změna v eshopu není:). Aspoň tedy ne taková ta viditelná pro běžného návštěvníka. Dva malé odkazy s textem „Kde?“ jsou tak v grafice webu nejvýraznějším prvkem, který vůbec na nějakou změnu upozorní.

V reálu je pak za vším skryto mnoho úsilí, aby vše navenek fungovalo dobře. To jsou už ale věci, kterými není nutné běžného návštěvníka obtěžovat (v tomto článku jsme je nastínili). Naše práce zůstala skryta. Pro vás dobře, pro nás důvod si napsat aspoň tuto referenci:).

Tak snad se vám hanibalí eshop bude používat dobře!

Vaši Továrnici